10 nov. 2010

Fascinaţie!

 Cred că noi, oamenii suntem "urmăriţi" de tot felul de ciudăţenii de-a lungul anilor. Iubim nejustificat (de fapt e foarte greu, chiar imposibil, să justifici iubirea). Sau nu putem suferi ceva ce altuia îi place în mod deosebit. Motiv uneori de desconsiderare, ca şi cum noi am fi un fel de etalon, faţă de care ar trebui să se raporteze atitudinile celorlalţi. Prea lungă introducerea pentru ceea ce vreau să spun.
        Spun deci cu certitudine: nu-mi plac miriapodele. Punct.Tot neamul lor îmi provoacă o  repulsie necontrolată. Iar dacă dau drumul minţii şi presupun că una din ele ar dori să mă escaladeze, cunosc ce-nseamnă groaza! Percep deja senzaţia mişcării multelor lor picioare pe corpul meu. Din cauza lor am leşinat de două ori în viaţa mea. Eram cam de 15 ani şi m-am dus să pun un prosop la uscat pe frânghia de rufe. Când am luat un cârligel să-l fixez, mi s-a încolăcit un păianjen pe deget. M-am trezit undeva în casă, înconjurată de cei ai familiei (care-mi luau aerul), udă până la jumătatea corpului şi cam bătută. Altădată, mulţi ani mai târziu, eram la   iarba verde. Un prieten, medic, nu înţelegea cum pot "să mă tem" de nişte gâze! A fost o discuţie mai lungă. Puţin mai târziu a venit spre mine cu o gânganie între degete. Am ştiut ce are de gând să facă, apoi n-am mai ştiut... Şi figura s-a repetat (apa, palme)
        Şi totuşi, sunt fascinata de o gânganie: Puricele. Nu pentru frumuseţea lui, nici pentru "utilitatea" lui,ci pentru felul minunat cum a fost creat să se apere! În viaţă am avut de-a face de multe ori cu el. În copilărie, vara la bunici, cu pisici, câini şi alte animale, seara culegeam frunze de boz să le punem în pat, ca daca vreunui purice i-ar fi venit chef să doarmă cu careva dintre noi, să fie pedepsit! Mai târziu au apărut tot felul de remedii impotriva lui. Totuşi, dacă întâlnim o pisică pe stradă, precis are purici...
        După ce că-i doar cât un punct, încearcă să-l prinzi. Eu am încercat. Credeam că-l am sub deget,  dar el ţopăia neruşinat pe mâna mea. Încercam iar, dar domnia-sa ateriza nestingherit în mijlocul cerşafului. Alergam după el cu degetul ameninţător, dar lui părea că nici nu-i pasă. Ţopăia neobosit până când oboseam eu. Iţi tragi sufletul, parcă ai fi alergat. Dar ai obosit doar de nervi şi încordare. Cum domnule, chiar nu-l pot prinde? Iacă nu poţi.  
        La-nceput pare amuzant, apoi enervant, apoi... am sfarsit  prin a-l admira. Mai întotdeauna scapă de urmăritor. Dupa care regulă sare? Când sare la dreapta şi când sare la stânga? Există o explicaţie? Din câte am mai citit şi eu n-am găsit. Dar dacă există undeva o informaţie logică, zic  mulţumesc dacă o primesc şi eu.  
       



10 comentarii:

  1. E relativ simplu de prevazut traiectoria sariturii puricelui si, deci, capturarea sa.

    Astfel, daca puricele e satul, va sari dupa un vector pe care-l vom nota cu "a". Daca e flamand, traiectoria va fi data de vectorul pe care-l vom nota cu "b".

    Pentru a calcula cosinusul unghiului format de cei doi vectori liberi calculam produsul scalar al celor doi vectori.

    (Presupun ca stii ca acest produs este egal cu produsul modulelor celor doi vectori, inmultit cu cosinusul unghiului format de ei).

    Pentru a obtine cosinusul, scoti cosinus din formula si vei avea de rezolvat urmatoarea ecuatie:
    cos φ = produsul celor doi vectori ( a • b ) supra produsul modulelor celor doi vectori (||a||•||b||)

    Sper ca ti-am fost de folos, s-auzim de bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Postarea m-a facut curioasa. Cum inca nu citisem primul comentariu, am facut cercetari pe internet. Mai intai un site romanesc ce se ocupa de vietuitoare spune asa: "Ajutati de picioarelor lor lungi, puricii pot face salturi impresionabile. Astfel, ei pot sari in inaltime dintr-un punct fix, de pana la 130 de ori mai mult decat lungimea propriului corp - echivalentul unei sarituri de 60 m peste Turnul Eiffel a unei persoane. Si puricii pot repeta acest salt de peste 500 de ori pe ora, aproape fara oprire, timp de 3-4 zile.
    Wikipedia zice ca: Un purice, poate sari vertical pana la 18 cm, iar orizontal pana la 33 cm. Si mai departe zice ca saritura e cam de 200 ori lungimea propriului corp, detinand recordul la sarituri si fiind secundat doar de broasca buncar. Cum pe nicun site n-am gasit studii privind directia in care sare puricele, ma bazez pe cercetarile Arcadiei in domeniu.

    De nu, fac un cerc de cu raza de 33 cm avand puricele in centru. Il rog sa stea locului pana desenez cercul si apoi il urmaresc si incep propriile mele studii... Urati-mi succes sa gasesc un purice mai intai.

    RăspundețiȘtergere
  3. Purice iti aduc eu de la pisicile vagaboande de prin curte, tu aprofundeaza metoda de studiu :D

    RăspundețiȘtergere
  4. dificila problema de matematica - nu tzine, e prea elaborata. trebuie mai multa smecherie. doua variante. prima, vom imprieteni puricele cu pisica, iar pisica va ateriza in cada, sub sampon anti-parazitar. a doua (mai ieftina). daca nu aveti pisica, atunci va trebui sa invatati tehnici de arte martiale, dupa cum urmeaza: http://www.youtube.com/watch?v=2IYYx9IGmFk&feature=related
    (recomand stilul sarpe - e mai eficient si mai usor de invatat.)

    ps: pisica mea nu intra in discutie.

    RăspundețiȘtergere
  5. @Sinziana: Eu as fi mai rezervata cand as recomanda tehnici de arte martiale. Ca sa fii eficient in invatare, trebuie sa ai maestri buni, altfel risti sa ratezi puricele la aterizare.

    Ca una care deja am inceput lectiile, va recomand maestrii mei pentru diferite stiluri:

    http://www.youtube.com/watch?v=G8hV01wcULM

    Ma puteti contacta pentru detalii.

    RăspundețiȘtergere
  6. fara maestri inveti sa nu mai lasi puricele sa aterizeze. deci jos maestrii, sus puricii!

    RăspundețiȘtergere
  7. @arcadia
    multumesc de recomandare,inseamna ca ma cunosti bine de mi-ai trimis o solutie din mat.una chiar destul de simpla,numai ca dupa calcul a rezultat un semn de-ntrebare,oare de ce?

    RăspundețiȘtergere
  8. Voi puteti merge pe arte martiale sau formule matematice. Eu raman la formula mea de buna intelegere cu puricele. Il rog frumos sa stea cuminte sa trasez cercul. Important e nu sa-l dobor, ci sa stabilesc directia urmatorului salt. Merg pe metoda clasica a cercetarii si apoi aplic formulele matematice de rigoare. In felul acesta voi putea verifica realitatea formulelor matematice propuse de arcadia si voi vedea daca intr-adevar ipoteza conform careia directia saltului e conditionata de stomacul plin sau gol al vietatii e adevarata.

    RăspundețiȘtergere
  9. @sinziana
    recomanda-mi si mie niste maestii in arte martiale, presupun ca metoda ai experimentat-o, poate imi folosete nu numai la pisici,multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  10. @ stranger
    astept rezultatl cercetarilor,deoarece am inteles ca obiectivul lor e "directia "saltului,exact ceiace ma intereseaza foarte tare, motiv de insomnie dealtfel.

    RăspundețiȘtergere